BRIEF
Ontwikkel een social media plan voor een sterkere merkbeleving van de Van Gils geurlijnen en de lancering van een nieuwe geur.

GOALS

  • Van Gils Parfums positioneren als de parfum voor ‘personal diversity’.
  • Verkoop van Van Gils parfums stimuleren.
  • Een nieuwe (jongere) doelgroep aanspreken.
  • Bredere communicatie voor het merk met gebruik van meerdere geuren.
  • Opbouwen community rond het merk Van Gils Parfums.

SOLUTION

  • Creatieve (en gedurfde) content en campagnes via de owned media channels van Van Gils, die conversie naar off- en online retailkanalen stimuleert en inspeelt op de belevingswereld van de doelgroepen.
  • Optimaliseren van de bestaande Facebookpagina.
  • Instagram als nieuw kanaal opgezet om een bredere doelgroep te bereiken.
  • Opbouw en verdieping community door adequate, scherpe en customized webcare en community management.
  • Social media advertsing om de verschillende doelgroepen en doelstellingen per post of campagne te garanderen.

RESULTS

Binnen 8 maanden:

  • De content is 7,9 miljoen keer weergegeven.
  • Ruim 70.000 likes, reacties en gedeelde berichten.