fbpx

Facebook is moving, in rap tempo rollen ze nieuwe mogelijkheden uit voor adverteerders op het platform. Veel toepassingen zijn nog in te testfase, zoals bijvoorbeeld branded content, en dus niet voor iedereen toegankelijk, maar mogelijk worden ze al heel snel relevant voor jouw merk. Dus; een korte toelichting.

Branded content adverteren

Branded content is niet nieuw.Vaak gaat het om content die de influencer creëert, bijvoorbeeld een post op Instagram en hij of zij tagt het merk hierin. Zo is het voor de consument gelijk helder dat het een betaald partnership is en kunnen zij ook direct doorklikken naar het merk. Die samenwerkingen zijn voor merken zo interessant, omdat de influencer een groot bereik heeft. Hoe gaaf is dus dat het binnenkort voor merken mogelijk is om die branded content ook te gaan adverteren VANUIT het merk. Stel: Jeremy Frieser, een van de influencers waar wij het management voor doen, maakt een post voor merk X en tagt dat merk in zijn post. Dan is het mogelijk om die betreffende post met het account van merk X te gaan adverteren. Zo genereer je dus nog meer bereik en haal je veel meer uit het betaalde partnership.
Dit zit momenteel nog in de testfase, but it’s coming your way soon! Nadeel: mensen kunnen content gaan zien van influencers die ze helemaal niet volgen, dus dat kunnen mensen als vervelend ervaren. Het blijft voor merken essentieel om de doelgroep zo nauwkeurig mogelijk te targeten.

 

                        

Dynamic ads voor Instagram Stories

Dynamic ads zijn op Facebook en Instagram al een tijdje beschikbaar. Dit zijn advertenties waarin het algoritme de beschikbare content afstemt op de behoefte van de consument. Binnenkort wordt dit ook uitgerold voor Instagram stories! Zo kan er nog meer relevante content getoond worden op het format waar steeds meer mensen gebruik van maken.

 

Dynamic ads format automation

Iedereen is anders en heeft zo ook zijn eigen voorkeuren. De ene persoon vindt het bijvoorbeeld fijner om producten 1 voor 1 te bekijken in een carrousel ad, een ander is eerder geneigd interactie te tonen bij een collection ad, waarin een groter aanbod getoond wordt. Binnenkort kan je beide formats inzetten en het algoritme zorgt ervoor dat het juiste format bij de juiste persoon komt. Deze mogelijkheid wordt waarschijnlijk medio september uitgerold.

Collabrative ads

Collabrative ads zijn dé oplossing voor merken die geen eigen e-commerce site hebben.  Deze merken kunnen nu consumenten bereiken en hen via de site of app van een verkoper het product laten aanschaffen. Met andere woorden heb je geen eigen webwinkel, maar wil je wel je producten online verkopen? Dit kan nu met de Collaborative Ads via Facebook.

Wil je meer weten over branded content adverteren, of de opties van dynamischs adverteren in Instagram Stories? Onze Advertising specialisten vertellen er binnenkort alles over in een speciale inspiratiesessie. Bijwonen? Stuur een mailtje naar info@scooperz.nl o.v.v. SemiBar Advertising. Wees er snel bij, want er is beperkt plek.

Verder lezen? We hebben nog zoveel meer te vertellen over Social Advertising