fbpx

Dit artikel is voor alle marketeers die een viral met webcare willen 😉. Viral gaan online is een wens voor elke marketeer. En die wens laten wij als social media bureau natuurlijk liefst in vervulling gaan. Niet alleen content (memes, video’s, etc) kan viral gaan, ook met webcare heb je viral-potentie. Dat bleek wel toen vorige week de duimen van scrollend Nederland stopten bij de conversatie die we voor Miele hadden met een man die per ongeluk een speelgoed stofzuiger kocht.

Hoewel er online nooit garanties zijn, zijn er wel enkele elementen in de toverformule die je kunt inzetten. We geven je dus graag een kijkje in onze keuken, zodat je ziet hoe deze viral met webcare tot stand is gekomen.

7 dagen in de week, van 9:00 tot 22:00 beantwoorden de Scooperz webcare agents servicevragen van klanten van Miele én bouwen aan een hechte relatie en merkbeleving door gesprekken te starten. Het begon met dit bericht dat onze webcare agents binnen kregen in onze webcare tool.

 

Webcare is marketing

Onze agents zijn communicatieprofessionals, die niet alleen de juiste snaar weten te raken in moeilijke gesprekken en service zeer hoog in het vaandel hebben staan, maar ze worden bij Scooperz ook opgeleid tot social marketeers met een neus voor kansen in branding. Dus na zichzelf van de grond geraapt te hebben van het lachen om deze te leuke Tweet, werd meteen duidelijk dat zich hier een uitstekende kans voor de marketing van Miele inzat.

Korte lijntjes met onze klanten, daar houden we van. Dus een snel telefoontje naar Miele headquarters met de boodschap dat er een potentiële viral aan zat te komen, resulteerde in deze response.

Hoe we viral gaan met webcare voor Miele

PR-waarde van webcare

Toen ging het hard! 1.098 retweets en reacties, vermeldingen op De Beste Social Media, RTL, Dumpert etc, zorgden uiteindelijk voor een bereik van 950.000 en een PR-waarde van €156.000!

 

Hoe we viral gaan met webcare voor Miele

Wat wij al jaren roepen – dat webcare marketing is- wordt haarfijn geïllustreerd in deze case. Webcare is namelijk zoveel meer dan alleen het afhandelen van klachten en vragen. Het staat aan het begin van je online zichtbaarheid, doordat je door middel van rechtstreeks contact met je doelgroep weet wat er leeft en waar wensen en behoeften liggen. Een positieve klantervaring draagt bij aan je imago, en door creatief communitymanagement, in samenwerking met je marketingteam genereer je een bereik om van te dromen.  Teveel bedrijven zien webcare als het einde van een salesschakel en dat is onterecht. Meer misverstanden over webcare bespreken we in dit artikel.

Sales boost dankzij webcare

De webcare viral resulteerde in een mooie marketingstunt, maar Miele verraste nog eens met een goede sales follow up:

 

Nu kan iedereen dus zo’n mooie speelgoedstofzuiger krijgen !

Onze tip voor jou? Maak webcare een actief onderdeel van je marketingstrategie en onderschat nooit, maar echt nóóit, de kracht ervan.
Wil je weten hoe webcare in jouw marketingstrategie past? Lees hier meer of kom eens langs om kennis te maken met onze toppers.

En wil je zo’n webcaretopper worden; check dan ook nog even onze vacatures 😉