KRO-NCRV Eva Jinek

Likes, likes, likes

Iedereen kent Eva Jinek. Haar spraakmakende tv-programma heeft veel kijkers, maar had nog niet genoeg ‘likers’. Hoe maak je bekende tv- en radioprogramma’s ook hot op Facebook? Met deze vraag kwam KRO-NCRV naar Scooperz.

AANPAK

Voor KRO-NCRV hebben we een aantal opdrachten uitgevoerd:

Het aantal likes op de Facebookpagina van Jinek heeft een flinke boost gekregen. Door middel van meerdere campagnes waarbinnen we A/B tests hebben ingezet op beelden, teksten en doelgroepen heeft ons Facebook advertising team de beste resultaten behaald.

Ook Gijs 2.0Wout2DayHelemaal Haandrikman en Staat van Stasse zijn populaire Nederlandse radioprogramma’s op NPO Radio 2. KRO-NCRV wilde deze programma’s op social media ook geliefd maken. Voor deze opdracht hebben we de redacties en de dj’s getraind en begeleid bij het inzetten van hun social media kanalen. Naast tips en adviezen hebben we meegeholpen bij de content creatie van posts en het inzetten van Facebookadvertenties om zo meer fans en interactie te krijgen. We hebben thema’s en templates ontwikkeld die de redacties zelf in kunnen zetten, ook met beperkte Photoshop skills.

Tot slot hebben wij voor Brandpunt, de Reünie, De Slimste Mens, De Monitor en Keuringsdienst van Waarde Facebookadvertenties ingezet om het aantal paginalikes en app downloads te vergroten.

Jinek +34.500 new pages likes

Jinek Kosten per like: slechts 11 cent!

KRO-NCRV Facebook advertenties televisieprogramma Jinek
RESULTAAT

KRO-NCRV

De Facebookpagina van Jinek heeft er 34.500 likes bijgekregen. De kosten per like? Bijna niets. Maar dat is nog niet alles. Gijs 2.0 en Wout2day hebben gezamenlijk 5,6 miljoen weergaven én 23.100 likes voor hun Facebookpagina’s gescoord.

Ook de andere Facebookpagina’s waarvoor we hebben geadverteerd kregen een flinke boost in likes. Door intensief te monitoren op ingezette beelden, teksten en doelgroepen heeft ons Facebook advertising team de beste resultaten behaald. Met deze extra fans begint het spel pas echt en kunnen de redacties van de programma’s aan de slag om een actieve community op te bouwen.