https://www.youtube.com/watch?v=TCIBC8rTkSw

Benzac groeit met influencers op TikTok

Benzac is al jaren actief op de Nederlandse markt. Aangezien de groei stagneerde was Benzac op zoek naar nieuwe methoden om de juiste doelgroep te bereiken en enthousiast te maken over hun oplossing.

Het plan voor Benzac
Het probleem van Benzac was het bereiken van de doelgroep onder 18 waardoor de naamsbekendheid langzaam afnam. Met een goed product wat wetenschappelijk bewezen helpt tegen puistjes was het vooral de taak om deze boodschap over te brengen op een manier die de jeugd niet alleen snapt maar ook leuk vindt. Hoe heeft Scooperz dit gedaan?

  1. Een nieuwe campagne waarbij we niet werkende methoden (zoals tandpasta smeren) afzetten tegen de efficiënte werking van Benzac.
  2. Het inzetten van grote influencers die gelden als voorbeeld voor de doelgroep.
  3. Paid advertising inzetten zodat deze doelgroep meermaals bereikt wordt en sneller overgaat tot aankoop.
  4. Community management: Hiermee veranderen we volgers naar fans. Vragen vanuit de doelgroep worden beantwoord en eventueel negatieve comments buigen we om door juiste informatie te verstrekken.

Resultaat
Door de juiste selectie en briefing van 11 verschillende influencers, waaronder de grootste vrouwelijke Tiktokker van Nederland, was de impact groot. De nieuwe fans zorgden al snel voor een fikse toename in sales.

REACTIE KLANT

Stap in de belevingswereld van je doelgroep en zorg voor herkenning. Ook met een niet-sexy merk kun je een campagne draaien. Durf te vertrouwen in je bureau.

Mark van der Niet
Sales & Marketing Manager – Galderma

Dit wil ik ook!