BTB LinkedIn leadcampagne

Pointlogic heeft een innovatieve HR-tool “f3 : me” ontwikkeld, waarmee werknemers meer inzicht krijgen in de mogelijkheden binnen het beloningspakket. Deze tool is voor iedere HR functionaris en CEO in het midden- en groot bedrijf interessant, maar hoe maken we deze mensen bekend met Pointlogic, de tool en de mogelijkheden die deze biedt? Welke rol kan social media spelen in het werven van leads binnen btb? Dat was de vraag waarmee Pointlogic bij ons kwam.

AANPAK

Aanpak BTB leadcampagne social media

Om meer leads te genereren voor Pointlogic zijn we campagnematig te werk gegaan op LinkedIn en Facebook. Om tot een zo groot mogelijk succes te komen hebben we deze campagne, volgens de Scooperz-strategie, gestructureerd in 3 verschillende fases: Awareness – Consideration – Conversion. We hebben de campagne uitgevoerd op Facebook & LinkedIn en ons binnen beide platformen gericht op HR-managers.

In de awareness fase stond het volgende doel centraal: het introduceren van de tool f3 : me. Dit hebben we gedaan aan de hand van een video. Belangrijk bij de inzet van een campagne op social media is aandacht trekken in de tijdlijn. Dit lukt niet als je alleen een foto van een tool laat zien. Ons videoteam heeft daarom een video gemaakt waarin we laten zien hoe f3:me in de praktijk wordt ingezet. We zijn daarvoor op locatie bij een klant van Pointlogic gaan filmen. Deze video is onder de aandacht gebracht van de doelgroep.

“Leuk dat bereik van de video, maar het gaat uiteindelijk om keiharde cijfers. Het doel was het werven van btb leads via LinkedIn en Facebook.”

Klopt, we hebben na de promotie van de video een serie posts ingezet die leiden tot een aankoop intentie. Dit hebben we gedaan door met verschillende advertenties in te zoomen op de USP’s van de tool.

Tot slot hebben we in de conversie fase de intentie het laatste zetje gegeven, door middel van zeer specifieke (re)targeting en het gebruik van leadforms. Dit is een advertentievorm die zowel Facebook als Linkedin aanbieden en deze is heel effectief om btb leads te werven.

Doelstelling overtroffen met 800% meer leads

Kwalitatieve leadgeneratie via LinkedIn

RESULTAAT

Pointlogic

Het doel van de campagne hebben we ruimschoots behaald! De uitdaging was om de juiste personen te bereiken en mailadressen van deze mensen te verzamelen zodat Pointlogic deze kon opvolgen.

Met een combinatie van opvallende advertenties en hele gerichte targeting op Facebook en LinkedIn hebben we uiteindelijk 800% meer leads gegenereerd dan de doelstelling was!