Adverteren op TikTok

voor Candyman

Adverteren op TikTok

Candyman bereikt een doelgroep tot 25 jaar met
de inzet van een TikTok campagne.

Al een flinke tijd werken we voor het vrolijke snoepjesmerk Candyman. Zo divers als hun assortiment aan snoepjes is, zo divers is ook hun doelgroep. Een groot deel van de doelgroep zijn jongeren en studenten, die op dit moment veel te vinden zijn op TikTok.

Eerder maakten we influencercampagnes voor Candyman op TikTok, maar adverteren op dit kanaal kan pas sinds kort. De resultaten van de eerder gedraaide #CandymanChallenge gingen  al door het dak, dus we konden niet wachten om ook echt met adverteren op TikTok aan de slag te gaan.

AANPAK

On top of trends van TikTok

Om video’s te maken voor deze campagne schakelden we content creators in zoals Tess Scholten en Ronan van der Loo. Ook draaide ons creatieve team zelf producties, en optimaliseerde deze voor TikTok.

Op TikTok is het als merk nóg belangrijker dan bij andere social media om de content aan te passen aan het platform. Voor andere social media bewerkt ons team de video’s in een extern programma, maar voor TikTok is dat niet het geval. Ons creatieve team werkt grotendeels in de app zelf. De muziek, de tekst en andere grafische elementen worden daarom in de app zelf toegevoegd. Als merk laat je zo zien dat je het format en de trends die spelen op TikTok écht begrijpt.

De video’s van deze campagne zijn zowel in het account gepost, als dat ze geadverteerd zijn. Op deze manier blijft de engagement zichtbaar bij de video’s. Om de engagement te monitoren en te vergroten hebben we daarbij ons webcare team ingeschakeld.

Candyman TikTok
RESULTATEN

Campagne resultaten

De resultaten van deze campagne zijn overweldigend. De CPM (kosten per duizend impressies) op TikTok zijn ontzettend laag, dat hebben we op andere kanalen nog nooit eerder gezien. Gemiddeld komt deze neer tussen €0,40 en €0,90. Hierdoor konden we een gigantisch bereik halen. Uiteindelijk heb je hier dus minder budget nodig om je doelgroep te bereiken.

Daarnaast is de engagement op TikTok enorm. Er wordt heel makkelijk een like of een reactie gegeven in vergelijking met andere kanalen. Binnen no-time behaalden we 12.000 likes en 4.000 reacties met een minimaal budget. Uit die reacties blijkt ook zeker dat we de juiste doelgroep aanspreken met de video’s. We gaan dus zeker nog vaker voor Candyman adverteren op TikTok!

Ook voor lage CPM een gigantisch bereik halen? Stuur onze advertising experts een berichtje!