https://www.youtube.com/watch?v=aG10VQrgUI4

Candyman succesvol op TikTok

Een community bouwen onder een nieuwe doelgroep met als primair doel commercieel verder groeien. Om zeker te zijn van genoeg awareness in de toekomst wil Candyman Gen Z fan maken van het merk.

Het plan voor Candyman op TikTok
Tiktok biedt bij een juiste strategie enorme kansen, zo ook voor Candyman. TikTok vergt een compleet andere aanpak dan andere social kanalen. De slogan is dan ook, don’t make ads, make TikToks. Om de nieuwe look & feel van het merk te ontwikkelen die aansluit bij de relatief jonge doelgroep en het platform is de campagne ‘life is a game’ in het leven geroepen. Scooperz heeft de volgende aanpak bedacht:
1. Het selecteren van micro-influencers die passen binnen het thema.
2. Een complete video- en fotoshoot in een arcadehal.
3.Het plaatsen van video’s op het compleet nieuwe TikTok account van Candyman.
4. Paid advertising inzetten om een nog grotere doelgroep te bereiken.
5. Community management: het juist en tijdig reageren op reacties om nog meer positieve tractie te realiseren.

Resultaat:
Meer dan 6,5 miljoen impressies binnen de doelgroep, 52.000 likes en ruim 5.000 unieke interacties en daarmee de doelstellingen van de klant ruimschoots behaald.

Candyman creative gif
Candyman creative 2

REACTIE KLANT

De inzet van branded content online helpt ons enorm in het vergroten van de merk- en conceptbekendheid van onze merken Candyman en Italiano. Scooperz – meester in Creative Content - stimuleert de interactie met onze doelgroep op een verfrissende, prikkelende en humoristische wijze. Scooperz zit niet tegenover ons aan tafel, maar naast ons...

Mandy Rosheuvel-Turner
Senior Brandmanager – Copar

Dit wil ik ook!