influencer tiktok campagne candyman header

Hoe we influencers inschakelden voor een viral TikTok campagne

TikTok is het social platform van dit moment. Met wereldwijd 800 miljoen actieve gebruikers en de hoogste engagement rate vergeleken met andere social platforms is het een veel belovend platform. Ook voor merken om op te gaan adverteren.

Content maken en te delen op het platform: In principe kan van alles op TikTok viral gaan, en zodra mensen mee kunnen doen aan een trend is de kans hierop nog groter.

AANPAK

User generated content

Dat is eenmaal waar TikTok echt om draait: user generated content – filmpjes gemaakt voor en door TikTok users. Een van de meest populaire features op het platform zijn challenges: uitdagingen die zelf bedacht zijn door gebruikers. Challenges hebben veel potentie om viral te gaan omdat gebruikers direct mee kunnen doen aan een bepaalde trend. Daar maakten wij gebruik van voor onze klant Candyman met de #CandymanChallenge.

Hoe blijf je close met fans nu dat mensen minder naar de winkel gaan? Hoe stimuleer op een relevante manier de verkoop, en hoe speel je in op de huidige Corona situatie?

Zo ontstond de #CandymanChallenge. We schakelden verschillende influencers in om mee te doen, waaronder onze eigen talenten Melanie Latooy en Enzo Frieser. De challenge? Een TikTok maken waarin je op 1,5 meter afstand snoep overhandigt op de meeste creatieve manier die je kan bedenken. Door mee te doen konden deelnemers 1,5 jaar snoep winnen en een SUITSUIT koffer!

Het resultaat van de campagne? Een totaal van 1.2 miljoen views en 200k likes!

Candyman Verticale video

10+ miljoen views

200k likes op social media

De inzet van branded content online helpt ons enorm in het vergroten van de merk- en conceptbekendheid van onze merken Candyman en Italiano. Scooperz – meester in Creative Content - stimuleert de interactie met onze doelgroep op een verfrissende, prikkelende en humoristische wijze. Scooperz zit niet tegenover ons aan tafel, maar naast ons...

Mandy Rosheuvel-Turner
Senior Brandmanager – Copar