Branding campagne kerstdagen 9292

9292 is dé reisinformatie dienst van Nederland en begin 2020 heeft het merk een vernieuwde en verbeterde versie van de enorm populaire app uitgebracht. Om ervoor te zorgen dat iedereen 9292 als merk leert kennen, werd Scooperz ingeschakeld voor het creëren van een branding campagne tijdens de winterse dagen. Waar de app eerst nog vooral als een soort machine werd gezien, was het doel van deze campagne vooral om de menselijke kant te belichten. Rohini (marketingmanager 9292) : “het thema ‘9292 reist met je mee’ is en blijft een goed vertrekpunt. De reizigers die gebruik van ons maken en de verhalen daarachter.” De video’s worden ingezet op social én zullen in Utrecht op City Live schermen te zien zijn. Daarnaast zullen er door het gehele land abri’s te zien zijn en een speciale trams rijden in Amsterdam met fotografie geïnspireerd op de video’s. Een crossmediale campagne dus, die een goede afstemming en samenwerking vereist van alle partijen.

AANPAK

Aanpak

Om het warme gevoel van de feestdagen en de winter te koppelen aan 9292 produceerden we een ouderwets gezellige branding video. We hebben de reizen van een drietal mensen in beeld gebracht, die uiteindelijk op één plek bij elkaar komen, want: 9292 brengt je bij elkaar deze winter! Met het productieteam schoten we de beelden voor de campagne in hartje Utrecht en in verschillende vervoermiddelen. Hoe we dat deden? Door het inzetten van een gespecialiseerde, mobiele crew die zich makkelijk door de binnenstad van Utrecht kon voortbewegen.

Vervolgens hebben we 3 verschillende versies van de video gemaakt en deze een week voor livegang van de campagne ingezet op social media om te testen welke video het beste aansloeg bij de doelgroep. De video die het best scoorde is toen ingezet voor de City Live schermen in Utrecht.

En de overige offline uitingen? Ook die zijn helemaal in de 9292 winterstijl. Door alle betrokken partijen vroeg in het productieproces mee te nemen, zorgden we ervoor dat de beelden perfect aansloten bij de door ons geproduceerde video.

9292-case

Het is voor reizigers heel normaal om even snel via social media vragen te stellen of opmerkingen te maken over het openbaar vervoer. Maar het beantwoorden vraagt dan wel snelheid, gedegen kennis van het OV en professionaliteit en dat samen met een glimlach. Een unieke combinatie die wij gevonden hebben in Scooperz."

Marco Langendam
Communicatie Expert – 9292

Reizen brengt je bij elkaar”. Een slogan die de kracht van 9292 laat zien en perfect past bij deze tijd van het jaar. Maar het past ook bij het proces dat we samen met Scooperz hebben doorgemaakt bij het creëren van deze wintercampagne. We werkten met meerdere partijen samen, filmden in verschillende vervoersmiddelen van verschillende vervoersmaatschappijen en we hadden te maken met een harde deadline. We zijn enorm trots op het resultaat en je herkent Scooperz er ook in terug: professioneel en een goed gevoel!

Rohini Bhaggoe
Marketing Manager – 9292