Influencer campagne

McDonalds X Bankzitters

Ieder jaar tellen de McDonald’s-appgebruikers af naar Kerst met een adventskalender. Dit jaar nieuw in de app: X-Masters. Door dagelijks een mini-game te spelen, kunnen gebruikers lekkere prijzen winnen, zoals kortingen of merchandise.

Om bekendheid en betrokkenheid te realiseren rondom X-Masters, koos McDonald’s ervoor samen te werken met de Bankzitters en dit leverde hilarische content op!

AANPAK

McDrive roadtrip door de Bankzitters

De Bankzitters (Matthy, Raoul, Koen, Rob & Milo) passen perfect bij de doelgroep van de campagne (Gen-Z) en maken toffe video’s met als thema’s entertainment, voetbal en muziek. De opdracht om in twee video’s aandacht te besteden aan de app van Mc Donalds was hen dan ook op het lijf geschreven.

In de eerste video werd een teaser gegeven over X-masters. De tweede video die een paar dagen later live ging, stond volledig in het teken van de app. De Bankzitters maakten een roadtrip door het hele land, om in iedere provincie door een McDrive te gaan.

En die video ging hard! De video haalde minstens twee keer zoveel views dan normaal. Voor zowel de Bankzitters als McDonald’s was deze video dus echt een topscorer.

Campagne McDonald's Creative
RESULTATEN

Resultaat campagne McDonalds & Bankzitters

Ruim 1,1 miljoen views met 2 video’s en een verdubbeling in app downloads voor McDonalds! Kijkers vonden de video’s hilarisch en de campagne scoorde boven verwachting. McDonalds liet de Bankzitters vrij in hun aanpak en daardoor paste de video perfect bij de doelgroep en het kanaal. Een influencer campagne die authentiek overkomt en scoort is het resultaat! Dat smaakt naar meer 🙂