merklancering op social voor Cetaphil

Hoe wij succesvol het merk Cetaphil opbouwen via social media

Cetaphil (spreek uit: See-ta-fill 😉) is een huidverzorgingsmerk dat buiten de Benelux al jaren een grote bekendheid geniet. De essentie van het merk: ‘Made for the sensitive, used by the strong’. Innovatie zit in het DNA van Galderma, dus durfden ze het aan om het mediabudget dat doorgaans naar TVC gaat, volledig in te zetten op een social aanpak.

2019 was dus voor Cetaphil het jaar om groots haar intrede te doen op social media, met als doelgroep alle Nederlandse en Belgische vrouwen van 30 jaar of ouder. De belangrijkste doelstellingen? Het opbouwen van een groot bereik en een betrokken community, met daarbij het vergroten van zowel de offline als online sales. Grote ambities, daar houden wij van! Het enthousiaste Cetaphil team vormde met ons dus de perfecte match.

AANPAK

Aanpak

Om de doelstellingen te behalen, maken we gebruik van onze effectieve HUB/HERO content strategie in combinatie met de nieuwste social advertising technieken. Op deze manier zijn we in staat om de doelgroep gepersonaliseerde en relevante advertenties te tonen, naadloos aansluitend op waar de doelgroep zich bevindt in de customer journey.

De drie grote HERO campagnes zijn, gedurende het jaar, ingezet om een heel groot bereik te genereren en sales te vergroten. Iedere campagne bestaat uit 3 fases om de potentiële koper stap voor stap de sales funnel in te leiden. Daarbij hebben we per leeftijdsgroep andere modellen gebruikt, omdat de social media gebruikers van tegenwoordig verwachten dat merken hen met gepersonaliseerde en op maat gemaakte advertenties aanspreken.

Met de HUB content zorgen we ervoor dat, personen die al op enige manier interesse hebben getoond in het merk, beloond worden met leuke, interessante en informatieve content op het gebied van huidverzorging. Deze content bestaat uit onder andere blogs, feitjes en interactieve stories en is gericht op websitebezoekers van Cetaphil of personen die geïnteracteerd hebben met content uit het verleden. Met deze HUB content verstevigen we onze top of mind positie en creëren we brand loyalty bij onze fans, waardoor voor velen Cetaphil een love brand wordt.

35% conversion lift in 2019 voor de Benelux

Ruim 35.000.000 weergaven behaald

RESULTAAT

Het afgelopen jaar hebben we ontzettend grote stappen gezet in de naamsbekendheid van Cetaphil in de Benelux (dit was ook nodig, gezien de resultaten van de Brand Lift Study). In totaal hebben we al ruim 3.500.000 Belgische en Nederlandse vrouwen bereikt. En dat is niet alles, want met bijna één miljoen engagements, video views en clicks naar de website, kunnen we met recht zeggen dat we grote interesse hebben gewekt met onze aanpak. En leidt dat dan ook tot sales? Ja hoor, een totale conversion lift van 35% voor de Belgische en Nederlandse markt tezamen!

Check hieronder de socials van Cetaphil Benelux!

NL

BE

Scooperz is uniek omdat het een betrokken team is die heel gevoelsmatig te werk gaat, je ziet gelijk dat Scooperz de doelgroep begrijpt en ze weten hoe ze hier mee om moeten gaan.

Mark van der Niet
Brandmanager – Cetaphil