https://www.youtube.com/watch?v=M5HuY2N5Gt0

Micro-influencers voor Braun

Groei van een community in samenwerking met micro-influencers
De vraag die Braun Household aan ons stelde was: Hoe kunnen wij ons merk lokaal activeren via Instagram op een manier waarbij mensen ons ook echt willen volgen?

Het plan voor Braun op Instagram
Braun heeft goed beeldmaterial vanuit global, alleen dit kan wat afstandelijk en reclamisch overkomen om goed te kunnen scoren op Instagram. Wat wij hebben gedaan is het combineren van global beeldmateriaal met content van lokale micro-influencers om een veel aansprekender social media account te maken op Instagram. We maken hierbij gebruik van een combinatie van:
1. Global Beeldmateriaal om product in de spotlight te zetten
2. Content van micro-influencers met herkenbare situaties voor de volgers
3. Paid advertising om er zeker van te zijn dat de content de juiste doelgroep bereikt.
4. Community management; want een echte community op social media draait om een dialoog en niet alleen maar om zenden.

Resultaat
Een vet Instagram account voor Braun in Nederland met een veel hogere engagement en een happy klant!

Braun micro influencer gif

REACTIE KLANT

Wij bij Braun Household Nederland stonden voor een grote uitdaging om met de content die vanuit het hoofdkantoor werd aangeleverd, de Nederlandse markt aan te spreken. We hebben het een jaar geprobeerd maar de respons van de beoogde audience bleef uit.

Met behulp van influencers en Scooperz creativiteit kunnen we nu onze feed vullen met content die aanspreekt. Scooperz is ook pro-actief aan de slag gegaan met onderbouwing van de strategie zodat we ook een case hadden om aan te geven bij ons hoofdkantoor.

Samen met Scooperz hebben we een hele mooie Social Media strategie kunnen neerzetten waarbij alle partijen blij mee zijn!

Iris van der Woude
Trade Marketeer – De’Longhi Group

Dit wil ik ook!