Nationale Postcode Loterij Humberto Tan Quinty Trustfull Leonardo Dicaprio Nicolette van Dam Winston Gerschtanowitz

We hebben de loterij gewonnen!

Binnen de loterijen branche is webcare booming. Zo ontvangen de Goede Doelen Loterijen (Nationale Postcode Loterij, BankGiro Loterij en Vriendenloterij) dagelijks duizenden social berichten. Omdat de eerste prioriteit van de Goede Doelen Loterijen ligt op het beantwoorden van servicevragen over onder andere deelname en gewonnen prijzen, is er intern weinig ruimte over voor engagement. Dus vroegen de Goede Doelen Loterijen Scooperz om alle publieke Facebook, Instagram en YouTube berichten te beantwoorden. Engagen en inhaken is hierbij het belangrijkst, en dat is precies waar ons webcare team goed in is. Inmiddels werken Scooperz en de loterijen nauw samen bij het dagelijks afhandelen van duizenden social mediaberichten en het opbouwen van een nog sterker merk.

AANPAK

Social Customer Service

Waar de Goede Doelen Loterijen al beschikte over een gedegen social customer service operatie, ontbrak er focus op community- en merkopbouw door middel van engagement. Goede service en leuke interacties op de social kanalen zijn net zo belangrijk in je marketingmix als een kostbare advertentie campagne.

Nationale Postcode Loterij webcare

Branded webcare-gifjes met niemand minder dan Gaston!

3500 berichten op Facebook per week

Nationale Postcode Loterij Webcare 2018
RESULTAAT

Nationale Postcode Loterij

Het webcare-team staat altijd klaar om vragen te beantwoorden en is niet bang om engagement aan te gaan. Het resultaat? Een sterke verbinding tussen de community en het merk. Naast vragen, klachten en opmerkingen behandelen, is er ook vaak ruimte voor creatieve reacties en de nodige dosis humor.