Influencer campagne

lancering smartphone OPPO

Hoe lanceer je een premium smartphone met de
grootste Nederlandse influencers?

AANPAK

Instagram stories door influencers

OPPO wilde via Instagram graag een jonge doelgroep bereiken voor de introductie van de nieuwe Reno4 Series. Wij kozen ervoor om een influencer campagne met Nederlands grootste influencers voor ze op te zetten. Dé manier om op grote schaal bereik te genereren en jouw product of merk te activeren. Wij manageden OPPO’s influencer campagne van A tot Z:

  1. Influencers selecteren die bij de doelgroep passen
  2. Strategie & creatieve concepten schrijven
  3. Briefing maken voor de influencers
  4. Campagneplanning maken én bewaken
  5. Campagneresultaten rapporteren

We selecteerden influencers die aansloten op de interesses van de doelgroep: gaming, technologie, fashion & lifestyle én een goede match zijn met OPPO. Met een bereik van in totaal 2,5 miljoen volgers waren onze influencers: BoazMelanie LatooyQueen of JetlagsJeremy en Djuncan perfect in staat om de gewenste doelgroep te bereiken en binnen no-time een GIGA awareness te creëren voor OPPO.

OPPO Reno4 gif
RESULTATEN

Iedere influencer plaatste 6 interactieve Instagram Stories tijdens de belangrijkste momenten in de campagne: announcement, livestream, first sale. In hun Stories belichtten ze, ieder in hun eigen stijl, o.a. de unieke features van de toestellen en activeerden ze hun doelgroep naar de webshop!

Met de campagne hebben we geweldige resultaten behaald! We bereikten 1.7 miljoen accounts, 61.117 redirects naar @opponederland, 3.021 redirects naar de webshop en ook nog eens 3.734 livestream swipe-ups!

3.734 livestream swipe-ups

1.7M accounts bereikt

Scooperz heeft met deze online campagne de juiste doelgroep weten te bereiken op een pakkende en passende manier rondom de lancering van de OPPO Reno4 Series.

Julia Verwijs
Digital Manager – OPPO