Social content voor Italiano Drop

Social content voor Italiano Drop

Copar, één van de grootste spelers op de Nederlandse zoetwarenmarkt met merken als Pez dispensers, Candyman en Rang, wilde meer uit de social activiteiten halen van haar merk Italiano Drop. Drop is bijna synoniem aan Nederland: elke Nederlander eet gemiddeld twee kilo drop per jaar. Toch is het geen Nederlandse uitvinding. Het was namelijk de Italiaanse apotheker Giorgio Amarelli die er in 1731 in slaagde om van het sap uit de zoethoutwortel drop te maken. Het ‘Dolce Vita gevoel’ dat Italiano Drop wil uitstralen, kwam nog niet goed over op social, en daarmee bleven de resultaten ook uit. Italiano Drop wil content die er toe doet. Het merk wil een sterk betrokken community, een stijging in (organisch) bereik en een stijging in betrokkenheid!

AANPAK

‘Het zoete leven’

Dolce Vita is een gevoel dat letterlijk ‘het zoete leven’ betekent, vrij vertaald: genieten. Een blik op social kanalen laat zien dat mensen foto’s delen met #dolcevita en dan vooral heerlijke momenten delen. Dat is wat de social accounts van Italiano Drop ook moeten weergeven. Met een sterke branding, terug naar de basis in kleur (de kleuren van de verpakking, zodat die een brand recall in de winkel oproept) en genietmomenten waar de doelgroep zich in herkent, bouwden we een aantrekkelijke feed om te volgen.

Niet alleen de heerlijke dropvarianten maken Italiano Drop zo’n leuk merk om content voor te maken, we konden eens iets heel anders doen dan we gewend waren: koken met drop! Zo maakten we receptvideo’s waarin we met dropsaus heerlijke desserts maakten, hartige gerechten een zoete twist gaven en een zuurtje aftopten met een bedje van zoet.

Naast de dagelijkse content zetten we campagnes in gericht op Awareness en Consideration. Een gemiddelde campagne bereikt zo’n 1.2 miljoen unieke personen en draagt op die manier sterk bij aan offline verkoop.

Italiano post dropsaus aanpak

Elke maand inspirerende traktatie-tips!

Likeable content op social media

Italiano post droplade resultaat viral
RESULTAAT

Italiano

Dat Nederland dropfans heeft wisten we, maar we hebben nu een grote groep echte Italiano dropfans weten te bereiken. Ze reageren massaal op de content, proberen de recepten uit en zijn erg enthousiast over traktatie ideeën of herkenbare guilty pleasure momentjes. De verkoop in de winkel stijgt gestaag, en er staat een sterke en heldere brand identy op social.

De inzet van branded content online helpt ons enorm in het vergroten van de merk- en conceptbekendheid van onze merken Candyman en Italiano. Scooperz – meester in Creative Content – stimuleert de interactie met onze doelgroep op een verfrissende, prikkelende en humoristische wijze. Scooperz zit niet tegenover ons aan tafel, maar naast ons..

Mandy Rosheuvel-Turner
Senior Brandmanager – Copar