Webcare op locatie Koninklijke Luchtmacht

Webcare op locatie

Of wij de Koninklijke Luchtmacht willen helpen met tijdelijke webcare ondersteuning tijdens het grootste luchtvaartevenement dat ons land kent: De Landelijke Luchtmachtdagen? Enkele dagen voorafgaand aan het evenement vanuit onze Scooperz home base, maar tijdens het evenement op 14 en 15 juni op locatie: Luchtmachtbasis Volkel.

Daar hoeven we niet lang over na te denken, want dit spectaculaire evenement wordt door tienduizenden mensen bezocht en levert dus online soms grote uitdagingen op. Het is werken onder grote druk, net waar wij warm voor lopen. En bovendien, wie wil er niet werken omringd door de stoere mensen van de Koninklijke Luchtmacht?

AANPAK

Tijdelijke webcare ondersteuning

Het communicatieteam van de Koninklijke Luchtmacht wordt tijdens de Luchtmachtdagen overspoeld door online reacties en vragen over het evenement. Tijdelijke webcare ondersteuning is dus welkom. Ook op die manier werken we samen met klanten, het opvangen van  piekmomenten of het draaien van evenementen.

Na een korte maar uitgebreide training is ons team helemaal op de hoogte van alle ins & outs van het evenement. Een rondleiding op het terrein en het zien van enkele demo shows, stoomt ze verder klaar. In de webcare tool van Obi4Wan staat een uitgebreide FAQ klaar, wat absoluut bijdraagt aan de reactiesnelheid van onze agents. Alle berichten worden van een tag en het juiste sentiment voorzien voor de rapportage.

Ruim 10.000 berichten verwerkt

Gemiddelde reactiesnelheid van 55 minuten

RESULTAAT

PR-waarde van €2.380.000!

Webcare is voor ons altijd meer dan het beantwoorden van vragen en reageren op eventuele klachten. Webcare draagt bij aan je merkbeleving als het je lukt om een communitygevoel te creëren. Bij de Luchtmachtdagen is er al een sterke community met die hard fans, wat echt een basis ingrediënt is voor je community. Om die reden gaat er behalve onze webcare specialisten ook een content creator mee naar Volkel, om ter plekke content te creëren die gebruikt kan worden in de beantwoording. Zo worden gifjes gemaakt van activiteiten op het terrein, de vlieg demo’s etc. Zo geef je een reactie net een beetje meer liefde.

In totaal zijn ruim 10.000 berichten verwerkt gedurende de openingstijden, met een gemiddelde reactiesnelheid van 55 minuten. De berichten waarop is gereageerd, genereerden tezamen een bereik dat je kunt afzetten tegen een PR-waarde van € 2.380.000! Een resultaat waar we erg trots op zijn. Wij hopen dat we er volgend jaar weer bij zijn voor een stoot adrenaline… en de piloten ;-)!

Ben jij voor je organisatie op zoek naar tijdelijke webcare ondersteuning om piekmomenten op te vangen, of juist naar een meer permanente vorm, wij zijn 24/7 online en kunnen je dus altijd helpen. We horen graag van je, via telefoon, Twitter, Whatsapp of gewoon mail.

Scooperz heeft ons geweldig geholpen met de Luchtmachtdagen; hét grootste publieksevenement van de Koninklijke Luchtmacht. In aanloop, tijdens en na het evenement was er een prettige samenwerking en hebben de mensen van Scooperz een belangrijke bijdrage geleverd in de ondersteuning van webcare en bij de creatie van content. Daarnaast hebben ze ons nieuwe waardevolle en inspirerende inzichten gegeven. Kortom: dit zijn toppers op het gebied van social media en webcare!

Mike de Waal
Medewerker social media & webcare