Slimme verlichting verkopen via slimme Facebook-advertenties

Scooperz is de social media partner van Meerdanlicht.nl, een webshop gespecialiseerd in verlichting. Een belangrijk doel voor de webshop, naast het bouwen aan naamsbekendheid en merkbeleving, is het behalen van keiharde conversie via het Facebook advertentieplatform.

Want wie denkt dat er door middel van social advertising geen conversie te behalen valt, heeft het bij het verkeerde eind. Het advertentieplatform van Facebook kent namelijk talloze mogelijkheden om de omzet van een webshop te verhogen, je moet maar net weten welke en hoe deze in te zetten.

DOEL

Verhoog de conversie in de webshop

Verhoog het aantal verkopen van de productcategorie “Philips Hue” met behulp van de advertentiemogelijkheden binnen Facebook, met een minimale ROAS van 5 (ROAS = return on ad spend: wat iedere euro mediabudget oplevert aan verkoopwaarde).

AANPAK

Variatie in advertentietypes

Voor Meerdanlicht.nl hebben we, binnen de productcategorie Philips Hue, de volgende typen campagnes ingezet om verkopen in de webshop te realiseren:

1. Sales campagnes: een campagne volgens de Scooperz funnel-strategie, waarin we onder de doelgroep gefaseerd een sterke intentie tot aankoop creëren. Van begin tot eind meetbaar door middel van de Facebook-pixel.

2. Geclaimde aanbiedingen: aanbiedingen die middels een bepaalde kortingscode te verzilveren zijn in de webshop. Perfect voor inhaakmomenten (zoals Valentijnsdag). In deze ad plaats je een call to action (CTA) met urgentie, zodat je de doelgroep snel tot aankoop stimuleert.

3. Dynamische remarketing: doorlopende advertenties die websitebezoekers het gehele jaar door retarget op basis van het gedrag dat zij op de website hebben vertoond. Het laatste zetje dat men nodig heeft om tóch de Philips Hue armatuur te kopen die zij een aantal dagen geleden enkel in hun winkelmandje hebben geplaatst.

Doelstelling 200% behaald

Messcherpe (re)targeting

RESULTAAT

Meerdanlicht.nl

Met scherpe (re)targeting met behulp van de Facebook-pixel, die alle acties van de doelgroep op zowel social als de website meet, weten we goede resultaten te behalen.

Met aansprekende posts en sales stimulerende teksten trekken we aandacht van de consument in de tijdlijn op Facebook. Dankzij de dagelijkse monitoring en het bijstellen van de advertenties optimaliseren we voortdurend voor het beste resultaat.

Resultaat?

Heeft deze Facebookcampagne tot meer aankopen in de webshop geleid? Ja! En met een gemiddelde ROAS van rond de 10 waren wij uiterst tevreden, net als Meerdanlicht.nl. 😉

Het opzetten van een succesvolle Facebookcampagne vraagt specialistische kennis én een frisse blik op de zaak. Wij zijn bijzonder blij met de proactieve houding, heldere communicatie en creativiteit van het team van Scooperz. Maar met een leuke post ben je er nog niet! Scooperz heeft ons ook goed geholpen met het inzichtelijk maken van onze doelgroepen, én het op de juiste manier (re)targeten van onze verlichtingsfans.

Marc Schenk
E-commerce Developer – Meerdanlicht.nl