fbpx

place-to-be van dit moment om je jonge doelgroep te bereiken? TikTok! Met wereldwijd meer dan 800 miljoen actieve gebruikers, die hun eigen filmpjes maken en delen, is dit de plaats om ook jouw content viral te laten gaan. Plezier en vreugde staan centraal bij TikTok. Dit zorgt voor een positieve vibe rondom je merk.

De app wordt voornamelijk gebruikt door jongeren. Denk hierbij aan de leeftijdscategorie van 15 tot 24 jaar, maar uit eigen ervaring weten we dat ook de nog jongere leeftijdsgroep van ongeveer 11 tot 14 jaar flink vertegenwoordigd is op TikTok.

Maar wat is de beste manier om je product of merk onder de aandacht te brengen bij deze jonge groep? Kies je er voor om zelf te adverteren, of is het beter om influencers in te schakelen voor je TikTok campagne?

TikTok campagne creative 1

Influencers inschakelen

Op TikTok draait het om weergaven, reacties, likes en shares. Grappige video’s worden gedeeld met vrienden, en wie wil er nu niet meedoen aan een uitdagende challenge? Influencers passen in de belevingswereld van de TikTok-gebruikers, en maken content die hier écht bij past.

Zo bedachten we voor Candyman de #CandymanChallenge: Maak een TikTok waarin je op een creatieve manier en op 1,5 meter afstand snoep aan iemand overhandigt. Onder andere onze influencers Melanie Latooy en Enzo Frieser deden mee aan deze campagne. Dit zorgde voor een organisch bereik van 1,2 miljoen views, en 200k likes!

Voor Benzac kozen we er voor om influencers grappige sketches te laten maken. Doordat het product en de influencers aansluiten op de doelgroep, werden de filmpjes veel gedeeld. Een sterke online presence werd hiermee gecreëerd. Deze campagne is intern internationaal erkend binnen Galderma en heeft een prijs gewonnen! Check hier de video case!

Samenwerken met influencers op TikTok levert awareness en merkbeleving op. Is dat je campagnedoel? Dan zit je goed met influencers. Wil je dat er naar je website of online shop wordt doorgeklikt? Dan kun je er beter voor kiezen om te adverteren.

TikTok campagne creative 2

Adverteren op TikTok

Nog niet zo lang heeft TikTok nu de optie om te adverteren. Als een van de eerste bedrijven hebben wij toegang gekregen tot deze functie. Wij kunnen dus campagnes op TikTok laten lopen. Hier maken we natuurlijk graag gebruik van voor onze klanten, zoals we onlangs nog voor Candyman deden.

Door te adverteren op TikTok houd je je kosten per impressie laag. Gemiddeld is de CPM (kosten per duizend impressies) op TikTok namelijk ruim onder de €1 en vaak tussen de €0,40 en €0,90. Ter vergelijking, op Facebook ligt dit bedrag rond de vijf euro. Daarnaast is ook de engagement-rate op TikTok veel hoger. Een campagne op TikTok hoeft je dus niet veel te kosten en kan zorgen voor een groot bereik.

Ook geeft TikTok uitgebreide inzichten in je campagneresultaten. Het aantal impressies, je bereik, je CPM, CTR; alle denkbare gegevens zijn te zien! Er is ook een koppeling mogelijk met onze Google Data Studio Dashboards, waardoor je in een oogopslag alle data van alle multi-channels campagnes in een overzicht kunt krijgen.

Nog een extra functie die komt kijken bij het adverteren op TikTok, is het plaatsen van een linkje bij je video. Dit komt goed van pas wanneer conversie je belangrijkste campagnedoel is. Bij een reguliere post is het namelijk niet mogelijk een linkje te plaatsen, waardoor een kijker dus wat extra stappen moet nemen om je website te bereiken. 

Al met al zijn er ten opzichte van het reguliere posten dus best wat voordelen aan adverteren op TikTok. Maar wat is dan echt het beste om te doen? Adverteren op TikTok, of juist influencers inschakelen?

TikTok campagne creative 3

Conclusie

De keuze voor adverteren op TikTok, of juist influencers inzetten is afhankelijk van je campagnedoel. Ga je voor conversie, dan denk je wellicht eerder aan adverteren op TikTok. Maar zoek je naamsbekendheid, dan past het misschien beter bij je campagne om influencers in te zetten. Twijfel je over jouw campagnedoel, wil je adverteren op TikTok, of ben je op zoek naar een passende influencer? Hit us up! 

Chat openen